Perhekahviloiden esittelyt

Perhekahvilat ovat kaikille lapsiperheille avoimia. Perhekahviloissa käyminen ei edellytä jäsenyyttä, paikkakuntalaisuutta tai vakituista käymistä. Perhekahvilat ovat maksuttomia tapaamispaikkoja, joissa lapset päävät tutustumaan muihin lapsiin ja aikuiset saavat oman ikäistänsä seuraa. Perhekahviloissa on aina mehu- ja kahvitarjoilu kekseineen ja tästä on vapaaehtoinen maksu 1 € / perhe. Maksulla ostetaan aamu- ja iltapala tarvikkeet perhekahvilaan.

Useimmiten perhekahviloissa ei ole järjestettyä tai ohjattua toimintaa vaan vapaata leikkiä ja oleskelua. Toisinaan siellä on järjestetty teemakertoja. Perhekahvilakävijöille on myös oma vuosittainen retki sekä valokuvaus.

Perhekahviloiden vetäjänä on MLL Forssan työntekijä. Hänet tavoittaa perhekahviloiden lisäksi sähköpostitse forssa.mll(at)gmail.com sekä puhelimitse 044-2570509.

Torikeskuksessa on MLL Forssan upouudet tilat ja siellä järjestetään suurin osa perhekahviloista. Perhekahvilat sijaitsevat nyt aivan keskustassa ja sinne on helppo tulla myös rattailla. Torikeskuksessa on lapsille paljon leikkitilaa. Myös teemapäiviä on ajoittain kerhossa järjestetty.